nedeľa 2. marca 2014

Stretnutia



Presne na tomto mieste (stena oproti s vlajkami) bolo naše miesto predaja.

V roku 1994 som strávila pár úžasných mesiacov v Kanade, kde som pomáhala na bio farme. Produkty sme predávali buď v debničkách priamo k zákazníkom, alebo v sobotu na trhu v krásnom prístavnom meste Nového Škótska. Keď sme vypredali všetku zeleninu a trh v Halifaxe sa skončil, dopriali sme si (ako odmenu za celotýždňovú námahu) dobrý obed v nejakej príjemnej reštaurácii v centre mesta. Kamarátka Jennifer si spomenula, že jej nedávno výnimočne chutila cesnačka u „Hungry Hungarian“ na Blowers Street. Dali sme sa prehovoriť bez mučenia a vstúpili sme do útulnej, vyzdobenej jedálne.
Na stenách viseli mne dobre známe vyšívané kroje, pestré šatky a maľované džbániky. Skutočne som si na chvíľu pripadala ako doma. Po toľkých týždňoch tisíce kilometrov od domova to bol balzam na moju dušu. Ďalšie pohladenie prišlo, keď sa z reproduktorov ozvala hudba. Neverila som vlastným ušiam – Jožka Černý s Moravankou nôtili krásne pesničky.
Prišiel čašník, mladý muž. Objednali sme si, prirodzene po anglicky. Nedalo mi to a opýtala som sa, odkiaľže to má takú peknú muziku. Slušnou angličtinou mi oznámil, že je to kapela z jeho rodného kraja... Pohár mojej radosti vykypel! Takmer som ho vybozkávala, akoby som stretla svojho rodného brata! A ani on netajil nadšenie zo stretnutia „tretieho druhu“.
A náhody vraj neexistujú...
Tak som sa zoznámila a príjemne porozprávala s pánom Petrom Fuxom a jeho šarmantnou pani manželkou, s ktorou v Halifaxe vedú tento podnik už niekoľko rokov. Ľudia sem radi chodia, pretože tu varia skvelé stredoeurópske jedlá. Také buchty s makom v Kanade veru inde nenájdete, nehovoriac o klasickom „vepřo – knedlo – zelo“. A tak vám dobre radím: ak sa niekedy ocitnete v Halifaxe, neobíďte „Hladného Maďara“, lebo odtiaľ veru hladný neodídete! 
Nové Škótsko - nádherné prístavné mesto Halifax, ktorého autá majú v ŠPZ-ke nápis "Atlantic ocean playground"

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára