sobota 2. mája 2015

O programe života

Je veľmi dôležité mať svoj "životný program". Málokto si to uvedomuje, aký veľký vplyv má to, ako si "naprogramuje život". Netreba na to veľa, ani vážne písomné protokoly, či projekty. Úplne postačí, keď si človek sám v sebe povie "chcem dosiahnuť toto", alebo "chcem byť takýto". A už je naprogramovaný.
Potom už vykonáva - často skôr podvedome, ako vedome - činnosti, ktoré ho k tomu cieľu časom dovedú.
Niekto môže hovoriť o osude, alebo o božej vôli. No mne to príde skôr tak, že veci sa dejú z vôle ľudí.
Takéto naprogramovanie však má aj svoje riziká.
Pozor na to, čo si poviete..možno aj pod vplyvom negatívnych okolností, alebo zážitkov - aby to nebol zlý program! Často počujem ľudí, ako si hovoria (či skôr nahlas vyslovujú pred inými), že "ja tu už dlho nebudem", alebo "najskôr asi dostanem rakovinu aj ja"... Tak na toto, vážení, radšej rýchlo zabudnite!
"čoskoro budem mŕtvy..."
Keď sa obzriem, spätne si viem celkom jasne spomenúť, kedy som si povedala niečo, čo sa potom o nejaký čas naozaj uskutočnilo a až potom mi došlo, že som si to "naprogramovala" vlastne ja sama. Nechcem tu byť konkrétna, lebo by to bolo osobné.
Nechcem sa hrať na psychológa (ono to zrejme aj nejaká psychologická téma je), no chcela som zdôrazniť význam toho, čo si človek povie - čo chce. Určite to má súvis so sebadôverou. Možno tomu neuveríte hneď, ale skúste si spomenúť, alebo to teraz vyskúšajte - keď si poviete, kam chcete, aby smeroval Váš život a on tam pomaličky, potichučky dôjde... Lenže - ono to nepôjde samo od seba - v tomto nebuďte fatalistický. Musíte preto aj sami niečo urobiť. Proste - niesť si svoj životný program v hlave a pomaly a isto kráčať k cieľu. Držím Vám palce, aby Váš cieľ bol krásny, užitočný, reálny a aby sa Vám podaril!
V.
"čokoľvek bude, bude."

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára